Városlista
2024. október 5, szombat - Aurél

Hírek

2018. Október 14. 16:34, vasárnap | Bulvár
Forrás: mti

Az időjárás-jelentés a legtöbbet szponzorált műsortípus

Az időjárás-jelentés a legtöbbet szponzorált műsortípus

Az év első felében a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt a televízióknál

- derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) vizsgálatából, amelynek eredményét az NMHH Kommunikációs Igazgatósága közölte szombaton az MTI-vel.

Mint írták, összesen ötödével nőtt a támogatói üzenetek száma 2017 azonos időszakával egybevetve az év első felében: a TV2-n 32,2 ezerről 44,1 ezerre, a Duna TV-n 4285-ről 5520-ra. Az RTL Klubnál némi visszaesés volt kimutatható, az üzenetek száma 19,9 ezerről 18,5 ezerre csökkent.

A vizsgált időszakban 1772-féle támogatói üzenet 77 637 alkalommal jelent meg.

A felmérés szerint féléves összesítésben a legtöbbet szponzorált műsortípus az időjárás-jelentés volt: a naponta többször is jelentkező szegmenshez a TV2-nél 15,4 ezer, az RTL Klub esetében 1712 támogatói üzenet kapcsolódott.

A három legtöbb szponzorüzenet a TV2 műsorában jelent meg, ezek az időjárás-jelentés (15,4 ezer üzenet), a Mokka (1995 üzenet) című reggeli műsor és A piramis (1972 üzenet) című vetélkedők voltak. Az RTL Klub időjárás-jelentése összességében a negyedik, A Konyhafőnök című műsora a nyolcadik legtöbbet támogatott műsor volt. A Duna TV műsorpalettájáról a Család-barát magazin emelkedett ki, amelyhez 1428 támogatás fűződött.

A leggyakrabban előforduló támogató cég a Fundamenta Lakáskassza Zrt. volt 2120 megjelenéssel, ezt követte a Terrán Tetőcserépgyártó Kft. 2072 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1829 üzenettel.

A közlemény kitér arra is, hogy a támogatás egy speciális formája, amikor rövid ismertetés mellett egy díj vagy nyeremény jelenik meg. A felmérés szerint ezek száma összességében nagyot emelkedett 2017 azonos időszakához képest, ugyanis az első félévben 11 273 ilyen szpot jelent meg a vizsgált csatornákon, míg egy évvel korábban ez a szám 7349 volt.

A TV2-n az ilyen üzenetek az összes szponzori kommunikáció több mint felét - 50,5 százalékát - tették ki (5698 eset). A Duna TV-n ez az arány 18 százalék volt (1846 ilyen üzenet), az RTL Klubon 21, 7 százalék (2450 eset). A közleményben felidézték: 2017 első félévében a nyereményjátékkal összekapcsolt szponzorációk száma a Duna Televízión 797, az RTL Klubon 2332, a TV2-n pedig 3209 volt. Idén az első félévben az M4 Sport 99, a Sport2 462, a SuperTV2 194, a Viasat3 pedig 524 díj- és nyereményüzenetet tett közzé.

Az NMHH 2018 első félévében összesen nyolc csatornán, a legtöbb nézőt elérő országos kereskedelmi televíziók, az RTL Klub és a TV2, valamint a közszolgálati Duna TV műsoraiban vizsgálta a támogatói üzeneteket, egy-egy hónapig pedig helyet kapott a mintában az M4 Sport, a Sport2, a Super TV2, a TV4 és a Viasat3 csatorna is. A teljes tanulmány elolvasható az NMHH honlapján.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Október 04. 07:32, péntek | Bulvár

Gördeszkázott a magyar autópályán - Videó

Állásinterjúról hazafelé gördeszkával az M3-on.

2024. Október 01. 06:00, kedd | Bulvár

További zöldfelületek újultak meg a Városligetben

Idén a KRESZ Park és a BalloonFly környezetének területe újult meg, jövőre pedig a Magyar Zene Háza mögötti zöldfelületi fejlesztések kezdődnek el, valamint elindul az új Nemzeti Galéria építése is a Liget BP Projekt keretében

2024. Szeptember 28. 09:10, szombat | Bulvár

Ismét Vincent van Gogh festményeit rongálták meg Londonban környezetvédelmi aktivisták

Ismét Vincent van Gogh festményeit rongálták meg pénteken Londonban környezetvédelmi aktivisták, alig néhány órával azután, hogy két társukat ugyanilyen bűncselekményért többévi börtönbüntetésre ítélték.

2024. Szeptember 27. 07:39, péntek | Bulvár

A legfőbb ügyész indítványt tett Magyar Péter EP-képviselő mentelmi jogának felfüggesztésére lopás miatt

Polt Péter legfőbb ügyész indítványt tett Magyar Péter európai parlamenti képviselő mentelmi jogának felfüggesztésére lopás miatt - tudatta a Legfőbb Ügyészség az MTI-vel csütörtökön.