Hírek
2022. Január 27. 08:01, csütörtök |
Bulvár
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Kiderült, hogy mi a legértékesebb márka a világon
Az Apple már a második egymást követő évben lett a legértékesebb márka a világon a brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó vállalat 2022-es Global 500 ranglistája alapján.
A lista összeállítói szerint az Apple márkaértéke 355,1 milliárd dollár, ami 35 százalékos emelkedés az egy évvel korábbihoz képest.
Továbbra is a második az Amazon.co, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 350,3 milliárd dollárra emelkedett. A képzeletbeli dobogó harmadik helyén sem történt változás, maradt a Google, amelynek a márkaértéke 38 százalékkal, 263,4 milliárd dollárra nőtt.
A negyedik helyen a Microsoft áll (184 milliárd dollár, +31 százalék, az ötödik pedig az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Walmart (112 milliárd dollár, +20,5 százalék), amely az egy évvel korábbi hatodik helyről jött föl.
Az ötödikről a hatodik helyre csúszott vissza a Samsung, amelynek a márkaértéke 93,18 milliárd dollárról 111,91 milliárd dollárra emelkedett.
A hetedik és a nyolcadik helyen nem történt változás: a hetedik a Facebook 101,20 milliárd dolláros márkaértékkel az egy évvel korábbi 81,47 milliárd dollár után, a nyolcadik pedig a kínai ipari és kereskedelmi bank (ICBC), márkaértéke 72,78 milliárd dollárról 75,11 milliárd dollárra emelkedett.
A kilencedik helyre rukkolt előre a Huawei az egy évvel korábbi 15. helyről, márkaértéke 55,39 milliárd dollárról 71,23 milliárd dollárra nőtt.
A listán a tizedik a tavalyi kilencedik Verizon, amelynek a márkaértéke 68,89 milliárd dollárról 69,63 milliárd dollárra emelkedett.
A tízes listán hét amerikai, két kínai és egy dél-koreai cég szerepel.
Az 500-as listán az első európai cég a Mercedes-Benz, a járműgyártó a 15. helyre csúszott vissza az egy évvel korábbi 13. helyről, márkaértéke 58,22 milliárd dollárról 60,76 milliárd dollárra emelkedett. A második európai cég a listán a 23. helyről a 17. helyre feljövő ugyancsak német Deutsche Telekom, amelynek a márkaértéke 51,10 milliárd dollárról 60,19 milliárd dollárra változott.
A világ leggyorsabban növekvő márkáinak rangsorában a kínai TikTok végzett az első helyen: becsült értéke több mint háromszorosára nőtt a tavalyi évhez képest, 18,7 milliárd dollárról 59 milliárd dollárra, amivel azonnal a 18. helyre került a legértékesebbek márkák világranglistáján.
Az 500-as listán szereplő cégek teljes márkaértékének több mint a kétharmada két országhoz köthető, az Egyesült Államok részesedése 48,64 százalék (3900 milliárd dollár), Kínáé pedig 19,31 százalék (1600 milliárd dollár).
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 07. 07:56, csütörtök | Bulvár
Magyarország a 2025-ös és 2026-os évet a Magyar Tudomány Éveként ünnepli
Az Országgyűlés döntése alapján Magyarország a 2025-ös és 2026-os évet a Magyar Tudomány Éveként ünnepli, a Magyar Tudományos Akadémia és annak Könyvtára alapításának 200 éves évfordulójának alkalmából.
2024. November 05. 08:02, kedd | Bulvár
A hazai liba- és kacsatermékeket ajánlja Márton napra a terméktanács
A november 11-i Márton nap elmaradhatatlan eleme a libapecsenye és az új bor, amelyet ilyenkor szokás először megkóstolni.
2024. November 04. 07:58, hétfő | Bulvár
Három napot élt túl az autójába szorulva egy asszony a spanyolországi áradások után
Három napot élt túl az autójába szorulva egy asszony a spanyolországi áradások után - közölte a Las Provincias című online újság szombaton.
2024. November 01. 07:55, péntek | Bulvár
Megrázó középkori temetkezési szokásra utaló gyermeksírt találtak Visegrádnál
Megrázó középkori temetkezési szokásra utaló gyermeksírt találtak a Szűz Mária templom feltárása során Visegrádnál - közölte a Várkapitányság az MTI-vel csütörtökön.