Hírek
2013. Február 24. 19:00, vasárnap |
Sport
Forrás: Hatos Szabolcs, kép: Molnár Ricsi
Új (h)arcok a mezőny végén
Kétszereplősre szűkült az üldözők csatája
A tiszavirág életű Hispania Racing Team kiválásával 22 autó alkotja idén az F1 mezőnyét. Ha hinni lehet az előzetes tesztek eddigi eredményeinek, ebben az évben is a Caterham-Renault, és a Marussia-Cosworth versenyzői lesznek az üldözők szerepében.
Ki gondolná, hogy a leggyorsabb autók versenyében értékes lehet egy 11. helyezés? A 2012-es záró, brazíliai futamon Vitalij Petrov ért célba majdnem pontszerző helyen, így a kiscsapatok különversenyében megszerezte a legelőkelőbb pozíciót. Ezzel a világbajnokság értékelésében nemcsak Timo Glockot (tavalyi legjobbja egy 12. hely volt) utasította maga mögé, hanem annak csapatát, az orosz Marussiát is. A minimális dicsőségen kívül e ténynek dollármilliókban mérhető jelentősége is van – a két gárda közötti kiélezett fejlesztési versenyben pedig minden „fillérnek” súlya lehet.
Se Glock, sem Petrov nem lesz tagja már a mezőnynek, a legkisebbek új irány felé nyitnak. Tapasztalt pilótáikat nem tudják a továbbiakban foglalkoztatni, helyettük úgynevezett „fizetős” versenyzőket alkalmaznak – a malájoknál a holland Van der Garde és az oroszoktól elcsábított Charles Pic vezethetnek, míg a Marussia gépeit Max Chilton és Luiz Razia kormányozhatják majd. Érdekes megfigyelni a riválisok közti adok-kapok megnyilvánulásait; Pic 2012-ben állandó versenyzőként, Van der Garde tesztpilótaként dolgozott az oroszoknak.
A HRT-vel triót alkotva, egyszerre csatlakozó csapatok közül három teljesített szezon után a spanyolok dobták be a törölközőt, a negyedik idény sorsdöntő lehet a Marussia, és a Caterham számára is – amelyik gárda elkerüli az utolsó helyet, valószínűleg életképes vállalkozás marad a sportág állandóan „forgó” színpadán. Erre leginkább az ex-Lotus Racing, ma Caterham Renault pályázik eséllyel.
Ha csak az e heti barcelonai tesztet vesszük alapul, mindenképp igaz ez a megállapítás, más kérdés hogy a következő szintre lépéshez - ezt a középmezőnyhöz való felzárkózás jelentené - még sok év munkájára lenne szükség. Másrészről mindenképp mellettük szól a valamivel több tapasztalat, és az a Renault motor nyújtotta technika, ami már megannyi csapatot segített nagy győzelmekhez az autósport élvonalában, illetve sokat nyom majd a latba az évközi fejlesztések bevetése is, amire kérdés, mennyi juthat.
Valós képet persze csak a közelgő Ausztrál idénynyitón kaphatunk. Kétségeink ne legyenek; Továbbra is ez a két csapat fogja kisajátítani a rajtrács utolsó sorait.
Kép: Molnár Ricsi, veszprémi tanuló
Ezek érdekelhetnek még
2024. November 20. 07:49, szerda | Sport
Michelisz: a három bajnoki címemből ez a legértékesebb
Michelisz Norbert, a túraautó világsorozat idei bajnoka szerint a három eddigi elsősége közül a mostani a legértékesebb, mert úgy érte el, hogy az idény második felében nem az ő autója volt a leggyorsabb a mezőnyben.
2024. November 20. 07:46, szerda | Sport
Magyar-német - Rossi: megérdemelt ez a döntetlen
Marco Rossi szövetségi kapitány megérdemeltnek nevezte a magyar labdarúgó-válogatott által elért 1-1-es döntetlent a csoportelső németek ellen a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.
2024. November 20. 07:41, szerda | Sport
Magyar-német - Szoboszlai utolsó pillanatban lőtt büntetője egy pontot ért
A magyar labdarúgó-válogatott 1-1-s döntetlent játszott kedden a Puskás Arénában a német csapattal a Nemzetek Ligája élvonalának utolsó fordulójában.
2024. November 19. 07:44, kedd | Sport
Magyar-német - Rossi: az ellenfelünk Európa második legjobb válogatottja
Marco Rossi szövetségi kapitány szerint a magyar labdarúgó-válogatott keddi ellenfele, a német csapat Európa második legjobbja, ezért nem fog kísérletezni a Nemzetek Ligája utolsó fordulójában.